Achtergrond Andries tekst, training & advies
Pasen 1967. Als kleuter zit ik op schoot bij mijn grootvader. Ik moet als stamhouder de familienaam in ere houden. Dat krijg ik met paplepel ingegeven. Ik beloof mijn opa dat ik voor een nakomeling zal zorgen. Ruim 25 jaar later los ik mijn belofte in. In maart 1996 start ik mijn eigen tekst- en communicatiebureau: AnDries tekst & advies. De naam is een verbastering van mijn voor- en achternaam. Het is ook de naam van mijn grootvader. Als stamhouder heb ik mijn tekstbureau naar mijn eigen vlees en bloed genoemd. Vanuit mijn studentenkamer in Tilburg zet ik mijn eerste schreden op het reclamepad.
Nieuwe naam, nieuwe huisstijl
Sinds 10 jaar geef ik ook trainingen en workshops in overtuigend schrijven en presenteren. Zowel aan HBO-studenten als aan ondernemers. Begin 2011 kies ik daarom voor de toevoeging ’training’ in mijn bedrijfsnaam. Het motto ‘Schrijven om te beklijven’ is door het toenmalige ontwerpbureau AppeltjeZ uit Son en Breughel vertaald in een nieuwe huisstijl. Als inspiratiebron is daarbij gekozen voor khipu’s. Khipu’s of quipu’s waren bij de Inca’s een soort koorden die gebruikt werden om allerlei informatie weer te geven. Dit deden ze door middel van knopen. Deze knopen komen in gestileerde vorm terug in het logo en de huisstijl van Andries | tekst, training & advies.
Ervaring Andries tekst, training & advies in vogelvlucht
- Tekstschrijver bij Uitgever Malmberg in ‘s-Hertogenbosch
- Docent communicatie bij Business School Notenboom in Eindhoven
- Senior tekstschrijver bij Bex*communicatie in Eindhoven
- Docent Communicatie bij Fontys Hogescholen in Eindhoven