tips voor creatief denken

Creatief denken: doe maar gek, doe je al gewoon genoeg

Creatief denken: doe maar gek, doe je al gewoon genoeg ‘Doe maar gek, dan doe je al gewoon genoeg’. Zo luidde de naam van een workshop Creatief denken die ik tijdens een inspiratiedag volgde. Mijn thema van de dag: nieuwe dingen ervaren en nieuwe mensen ontmoeten. De titel prikkelde mijn nieuwsgierigheid. Waarom? Dat zal ik je uitleggen. Creatief denken […]

Schreeuwen in digitale nieuwsbrief werkt afstotend

Schreeuwen in digitale nieuwsbrief werkt afstotend

Schreeuwen in digitale nieuwsbrief werkt afstotend Enkele weken geleden genoot ik in het park op een bankje van een schraal najaarszonnetje. Op het bankje naast mij zaten een oude man en zijn vrouw. De man was duidelijk hardhorend. De vrouw sprak over ditjes en datjes en koetjes en kalfjes. Elke eerste 2 zinnen van een nieuw […]

Bloggen is een krachtenspel

Bloggen is een krachtenspel (deel 2)

Bloggen is een krachtenspel (deel 2) Digitaal op de voorgrond treden. En online stap voor stap aan je expertstatus werken. Bloggen biedt een wereld aan mogelijkheden als je creatief bent, graag in de pen klimt en bovendien verstand van zaken hebt. Misschien heb ik als ervaren tekstschrijver en blogger gemakkelijk praten. Wat onderneem je als […]

Bloggen is een krachtenspel

Bloggen is een krachtenspel (deel1)

Bloggen is een krachtenspel – deel 1 Blogs veroveren de digitale wereld. Achteloos achterover leunen is geen keuze meer. Overal klinkt het luid: ‘Gij zult bloggen’. Ervaren bloggers zullen beamen dat ze veel te danken hebben aan hun digitale pennenvruchten. Ben je geen ervaren schrijver, dan is bloggen geen Abc’tje, maar eerder een worsteling. Worstelen […]

Schrijven volgens het boekje

Schrijven volgens het boekje

Schrijven volgens het boekje Impulsief als ik ben, verlies ik me graag hartstochtelijk in de eerste keer. Soms smaakt zo’n ervaring naar meer. Zo zorgt mijn eerste kennismaking met copywriting – tijdens mijn opleiding Nederlands – voor vlinders in de buik. Het is net of de gastspreker als een soort van Cupido de punt van […]

Tilburgse tekstschrijver

Tilburgse tekstschrijver: ook over deze tekst is nagedacht

Tilburgse tekstschrijver: ook over deze tekst is nagedacht Aan de weg timmeren als Tilburgse tekstschrijver: dat was de uitdaging toen ik vanuit mijn studentenkamer met Andries tekst & advies begon. In één van mijn eerste mailingen gebruikte ik deze metafoor letterlijk. 25 tekstschrijvers en ontwerpers in Tilburg ontvingen een verkoopbrief waaraan een folieverpakking met spijker […]

Tekstschrijver in Tilburg

Tekstschrijver in Tilburg luistert naar monoloog aan de toog

Tekstschrijver in Tilburg luistert naar monoloog aan de toog Als beginnend tekstschrijver in Tilburg had ik een bloedhekel aan netwerken. Verlegen en naïef als ik was, vond ik het niet leuk om ‘bla-bla-bla’-verhalen op te hangen aan de bar tijdens het maandelijkse netwerkcafé van Communicatieclub Bourgondië op vrijdagmiddag.  Mijn beeld van netwerken was negatief ingekleurd […]

De beste tekstschrijver van Tilburg

De beste tekstschrijver van Tilburg … komt uit Veldhoven

De beste tekstschrijver van Tilburg … komt uit Veldhoven ‘De beste frites van Veldhoven komt uit … Knegsel.’  Zo luidt de tekst van een advertentie van Friettent De Weefkamer uit  het naburige Knegsel op de lokale zender: zeg maar de teletekst van Veldhoven. De ludieke tekst tovert elke keer weer een glimlach op mijn gezicht. […]

Content marketing inzetten

Content marketing inzetten: ga jij ook direct kopje onder

Content marketing inzetten: ga jij ook direct kopje onder? Verlang jij als ondernemer ook terug naar die goeie, ouwe marketingtijd? Als MKB-ondernemer schakelde je een reclamebureau in voor een onderscheidende profilering. Voor je vindbaarheid was het belangrijk om een betaalde vermelding te hebben in de Gouden Gids. Je plaatste regelmatig een advertentie in het plaatselijke […]

Bloggen op LinkedIn met stappenplan uit De Plakfactor

Bloggen op LinkedIn? Zo vertel je S.U.C.C.E.S.-vol verhalen

Bloggen op LinkedIn? Zo vertel je S.U.C.C.E.S.-vol verhalen Elk medium kent hemelbestormers. Dat geldt ook voor bloggen op LinkedIn. Wat me bij veel blogs – ook op LinkedIn opvalt – is dat veel bloggers op de hemelpoort kloppen. Een enkele keer hard. Meestal zachtjes en vrijwel altijd onhoorbaar. Wie aanklopt, wil binnenkomen. Bij voorkeur in […]