Contentstrategie voor social media uitstippelen?
Het lijkt gesneden koek: waardevolle content creëren en delen via sociale media, zoals LinkedIn, Instagram en Facebook. De praktijk is weerbarstig. Als je start met content marketing heb je richting en houvast nodig. Het is dus verstandig om goed na te denken over de doelstelling die je voor ogen hebt. Met een goed onderbouwde contentstrategie geef je richting aan je online activiteiten. Ga je zelf aan de slag met een contentstrategie? Schakel je Andries tekst, training & advies in voor het uitstippelen van contentstrategie voor social media. Of kies voor een abonnement contentcreatie voor social media.
Maak afspraak voor contentstrategie voor social media
Succesvol zijn met content marketing staat of valt met een goede contentstrategie. Ga dus strategisch te werksteek tijd en energie in een gestructureerde aanpak. Denk eerst na over een duidelijke contentstrategie. Vervolgens maak je een contentkalender om je updates in te plannen. In het blog ‘5 voordelen van een contentagenda voor je online communicatie‘ zet ik de belangrijkste voordelen op een rij. Andries tekst, training & advies reikt je graag de helpende hand. Interesse? Bel (06) 53 22 60 82 of vul onderstaand contactformulier in en maak een afspraak om samen een contentstrategie voor social media uit te stippelen.
Bepaal je richting en houd koers
Marketing heeft in het digitale tijdperk een behoorlijke metamorfose ondergaan. Potentiële klanten gaan online op zoek naar jou. Graag laten ze zich informeren en inspireren door waardevolle content. Ben jij als ondernemer met je bedrijf en je oplossingen vindbaar in deze online zoektocht? Kom jij bovendrijven als prospects zoekvragen intoetsen in Google of andere zoekmachines? Als je je eindbestemming kent, kun je ook een route uitstippelen om je doel te bereiken. Graag help ik je om je strategie, eindbestemming en route te bepalen. Daarvoor maak ik gebruik van de stappen uit onderstaand stappenplan.
Stappenplan contentstrategie voor social media
Als je een goed onderbouwde contentstrategie uitstippelt, houd je de touwtjes strak in handen. Zo blijf je de regisseur van je content-marketingactiviteiten. Zelf doorloop ik bij een contentstrategie de volgende stappen:
- Zet je kernboodschap in begrijpelijke taal op papier.
- Koppel je kernboodschap aan 3 á 4 hoofdthema’s voor je content marketing.
- Zet de belangrijkste vraagstukken en worstelingen van (potentiële) klanten op een rij.
- Onderzoek en selecteer de kanalen waarop je (potentiële) klanten actief zijn
- Stel een contentkalender op met (actuele) berichten voor social media, maak een rolverdeling en hang hier een planning aan vast.
- Ontwikkel waardevolle content die je via e-mailings, blogs of berichten op social media deelt.
- Plaats de content op de tijdstippen en de kanalen die je uitgekozen hebt.
Maak kringen in het water op social media
5 tips voor content marketing
Een ontmoeting met een look-a-like van Lucky Luke bracht me op het idee om mijn stripheld als metafoor te gebruiken voor content marketing. Gebruik de tips om sneller content te delen dan je schaduw en je online zichtbaarheid te verbeteren.
Andries tekst, training & advies verstuurt nieuwsbrieven via MailPoet. Als je je aanmeldt, ga je ook akkoord met de privacy en algemene voorwaarden van Mailpoet.